انتخاب چهاردهم

فرهنگ/ زهره کهندل: پس از برگزاری کنکور سراسری 96، عکسی در شبکه‌های اجتماعی و حتی برخی رسانه‌های رسمی‌منتشر شد که توضیح آن به حواشی کنکور سراسری امسال اشاره داشت.

واکنش یک مقام سازمان سنجش به یک عکس جنجالی

عکس مادری که نوزادش را همراه با خود به جلسه آزمون آورده بود. در اولین نگاه، این تصویر احساسات مخاطب را برمی‌انگیخت و آن مادر را تحسین می‌کرد که همزمان با انجام وظیفه مادری، برای ادامه تحصیل هم تلاش می‌کند اما آن روی ماجرا، تخلفی آشکار در برگزاری آزمون سراسری بود.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه ورود همراه به جلسه کنکور سراسری، امکان پذیر نیست و تخلف محسوب می‌شود، گفت: فرقی ندارد که یک نوزاد شیرخوار باشد، مگر بقیه داوطلبان، کودک شیرخوار ندارند؟ ضمن اینکه ممکن است آن کودک گریه کند و باعث حواس پرتی دیگران در جلسه آزمون شود. او تأکید کرد: اگر مستندات تخلف در مراکز برگزاری آزمون سراسری به ما گزارش شود، حتماً آن را پیگیری می‌کنیم.

 اگرچه برخی از رسانه‌های رسمی‌هم گول شبکه‌های اجتماعی را خوردند و این عکس بدون منبع را به حواشی کنکور امسال، نسبت دادند اما نشانه‌هایی در عکس پیدا بود که نشان می‌داد ربطی به کنکور ندارد. حضور یک آقا در سمت چپ تصویر و دوبرگه بودن سؤالات آزمون، این فرضیه که عکس مربوط به کنکور سراسری هست را رد می‌کرد و با توجه به برگزاری آزمون به صورت تستی، پیش‌بینی می‌شد که این عکس مربوط به یکی از جلسات امتحانات دانشگاه پیام نور باشد. براساس آنچه به عنوان موارد تخلف امتحانی در زمان برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانشگاه پیام نور اعلام شده، همراه داشتن کتاب ، جزوه، یادداشت و تلفن همراه حتی خاموش در جلسه امتحان ممنوع است، ضمن اینکه ورود افراد بدون داشتن کارت آزمون سر جلسه امتحان، تخلف محسوب می‌شود. در تماس با روابط عمومی ‌دانشگاه پیام نور پیگیر ماجرا شدیم که حاضر به پاسخگویی به خبرنگار قدس نشدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد اسدی خانوکی ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    درود خدایا تنها شاهدم هستی همه چیز برای بندگان توست انسانی شایسته ات باشد
  • محمد اسدی خانوکی ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    0 0
    درود خدایا تنها شاهدم هستی همه چیز برای بندگان توست انسانی شایسته ات باشد